Jeśli masz problem z:

  • dostępem do konta VLSC
  • licencjami - ich wykorzystaniem i/lub aktywacją
  • nie widzisz kluczy licencyjnych
  • nie dostałeś umowy licencyjnej
Skontaktuj się  z Microsoft Volume Licensing Services Team 22 594 19 99  w godzinach 8-20 w dni robocze.

Wybierając tonowo ścieżkę pomocy, musi pani wybrać kolejno 2, 4, 1, czyli odpowiednio:

2: klient biznesowy
4. pytania dotyczące administrowania subskrypcjami dla deweloperów
1. pytania związane z administrowaniem/ subskrypcją w centrum obsługi licencjonowania zbiorowego.

Po połączeniu z konsultantem proszę podać adres e-mail, na który została kupiona licencja, założone konto - powinno to być to samo konto, na które licencja została kupiona przez TechSoup.

*** Najczęściej pojawiające się pytania ***

Opłaciłem/am swoje pierwsze zamówienie. Co dalej? 

Po uiszczeniu opłaty za swoje zamówienie, otrzymasz wiadomość powitalną z potwierdzeniem zakupu. Będzie zawierała  link do VLSC oraz podany przez ciebie firmowy adres e-mail, na który możesz założyć nowe konto na wskazanej stronie. Informacje o zakupionej licencji pojawią się na platformie VLSC w czasie od 48 do 72 godzin po otrzymaniu powitalnego e-maila, dlatego przed rejestracją poczekaj, aż upłynie ten czas. 

Rejestracja do VLSC – krok po kroku:

  1. Wejdź na stronę internetową VLSC: https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter. 
  2. Kliknij „Sign in”. 
  3. Zarejestruj się przy użyciu jednej z dwóch dostępnych opcji: użyj służbowego adresu e-mail, w celu założenia nowego konta Microsoft lub skorzystaj z już istniejącego konta Microsoft. 
  4. Zostaniesz przeniesiony do następnego kroku w witrynie VLSC: wprowadź adres e-mail, który widnieje w potwierdzeniu zamówienia. 
  5. W przeciągu 15 minut na adres e-mail użyty podczas składania zamówienia przesłana zostanie automatycznie wygenerowana wiadomość z potwierdzeniem rejestracji i dalszymi instrukcjami. Weź pod uwagę, że czasem wiadomość ta może znaleźć się w spamie. 
  6. Otwórz otrzymaną wiadomość i kliknij łącze potwierdzające rejestrację. Konieczne może okazać się ponowne zalogowanie do konta - dopiero wtedy rejestracja zostanie pomyślnie zakończona. Od tej chwili posiadasz dostęp do zakupionego oprogramowania. 

Zaloguj się za pomocą istniejącego konta VLSC 

Postępuj zgodnie z krokami 1-3, dla rejestracji w VLSC. 

Jak pobrać produkt? 

Zakupione produkty do pobrania można odnaleźć w zakładce „Downloads and keys”.  

  • Po przejściu do tej zakładki ukaże nam się lista (możemy ją filtrować korzystając z pola z jej lewej strony). Kiedy odnajdziemy produkt, który chcemy zainstalować, wybieramy go i klikamy opcję Pobierz.  
  • Domyślnie, plik pobierze się za pomocą menadżera plików, polecamy pobieranie za pomocą przeglądarki 
  • Wybieramy docelowy język, wskazujemy swoją wersję systemu operacyjnego i typ klucza aktywacyjnego (więcej w dalszej części artykułu), po czym go wpisujemy. Po zakończeniu pobierania rozpocznij instalację. 

Pamiętaj! Jeśli instalujesz nową wersję oprogramowania, bezpiecznie zakończ wszystkie operacje prowadzone w starszej wersji programu, w przeciwnym razie możesz utracić pliki! 

 Warto wiedzieć, że pakietów Office 2019 i pojedynczych aplikacji, w tym Visio i Projectnie można już pobrać bezpośrednio przez VLSC. W związku z tym, należy pobrać i zainstalować zamówione produkty Office, postępując zgodnie z naszymi instrukcjami dotyczącymi pobierania i instalowania produktów Office 2019 dla nowej technologii Click-to-Run. Aby wdrożyć produkty Office 2019 w wersji licencjonowania grupowego dla użytkowników Twojej organizacji, należy skorzystać z narzędzia Office Deployment Tool (ODT). 

Jeśli potrzebujesz pomocy z instalacją pakietu Office 2019, skorzystaj z Konfiguratora Instalacji Office. Jest to to gotowy plik konfiguracyjny umożliwiający szybką i prostą instalację Office 2019 na komputerze organizacji. Korzystając z niego, użytkownik musi jedynie pobrać klucz licencyjny z platformy VLSC i wykonać dwa proste kroki. 

 

Kilka słów o typach kluczy aktywacyjnych w VLSC: 

MAK (Multiple Activation Key) to klucz aktywacji wielokrotnej. Jego nazwa związana jest z liczbą komputerów, na których można go jednorazowo użyć. Ten typ aktywacji wymaga łączenia się komputerów, pojedynczo, z serwerem aktywacji firmy Microsoft. W większości przypadków będziesz korzystać właśnie z tego rodzaju kluczy. 

KMS (Key Management Service) to usługa aktywacji, która umożliwia organizacjom aktywowanie systemów całkowicie w ich własnych sieciach. Dzięki temu poszczególne komputery nie muszą w celu aktywowania produktów łączyć się z firmą Microsoft. Nie wymaga ona dedykowanego systemu i można ją łatwo hostować w systemie obsługującym inne usługi. 

Typ wprowadzanego w produkcie klucza determinuje metodę jego aktywacji, a w danym środowisku można korzystać z jednej lub obu tych metod. 

Ważne! W przypadku zamawiania wielu licencji tego samego produktu należy użyć tego samego klucza aktywacyjnego dla wszystkich instalacji tego produktu. 

Materiały dodatkowe i pomoc 

  • Pomoc znajdziesz także w zakładce „Help” na swoim koncie VLSC. 

 

Gdzie kierować pytania i problemy związane z funkcjonowaniem serwisu VLSC? 

Można dzwonić na infolinię pod numerem: 22 594 19 99, w godzinach od 8-20 w dni robocze 

(operator telefoniczny może pobrać opłatę za połączenie) 

 

Infolinia Volume Licensing Center (Dodatkowy kanał dla Klientów posiadających umowę MPSA)  

00 800 331 14 83 (operator telefoniczny może pobrać opłatę za połączenie).  

Ważne!  Dzwoniąc na infolinię do VLSC lub serwisu powołaj się na “Otwartą Umowę Licencyjną z dotacji Microsoft", ponieważ w przeciwnym razie Microsoft może próbować skierować Cię z powrotem do nas do TechSoup, a my niestety nie mamy dostępu do Waszego panelu licencji.